>
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Sunday, November 4, 2012

Ranking 10 jenis kucing mahal yang dicari

kucing adalah binatang kesayangan Rasulullah S.A.W. so, kita wajib menyayangi kucing jugak. menyakiti kucing adalah amat dilarang dalam Islam. bukan kucing saja ok? kucing ni makhluk Allah yang sangat memahami isi hati manusia bagi pendapat aku laa. ok, sekarang aku nak kongsi apa yang aku tahu tentang jenis jenis kucing.

1. The Maine Coon cat




The Maine Coon, also known as American Longhair, is a breed of domestic cat with a distinctive physical appearance and valuable hunting skills. 
sumber : wikipedia

yang aku tahu kucing ni mempunyai rangka yang agak besar. besar pon comel what. aummmm.



2. The Exotic Cat


The Exotic Shorthair is a breed of cat developed to be a shorthaired version of the Persian

sumber:wikipedia


kucing ni mengada ngada sikit, tak boleh ditinggalkan tuannya, kena selalu diteman dan selalu main dengan dia. kucing ni jugak tak banyak bunyi. comel je muka penyek. hehe

3. Siamese cat


meet my siamese cat.
setahu aku, kucing siam ni susah sikit nak jaga, kucing jenis n, susah nak bergaul. mudah berjangkit. mungkin antibodi lemah. 
Kucing ini ramping dan cergas dengan telinga yang besar. bulu yang pendek dan terletak berhampiran dengan kulitnya. Kucing ini suka dibelai, dan sangat setia dan rapat dengan seseorang. Kucing ini sangat cerdas dan penuh kasih sayang…
aku pernah jugak bela kucing ni, tapi hayatnya tak lama. kesian dia :'(

bersambunggg.....