>
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Monday, December 19, 2011

tips diet | 2

oit? oit?
korang tu.
ape tengok tengok?

hehe.

arini aku dapat sedikit informasi dengan membaca.

LANGKAH PERTAMA
*minum air untuk menurunkan berat badan.

okey laa, aku akui, aku memang susah terpaling yang teramat susah laa nak minum air kosong even setitik dalam masa sehari!

aku akan minum bila aku rasa sakit jer. haha.

sebab tu aku boleh digelar taik penyakit!

susah giler minum air.

INGAT!
kurangkan manis dalam minuman lebihkan manis dalam senyuman.
*wahhh, credit for myself :p
LAGI BAGUS LAA kalau korang tak amek langsung minuman bergula.
bagi penggemar teh dan kopi, hope korang boleh kurangkan pengambilan. ini kerana pengambilan minuman berkafein turut memberi sumbangan untuk GEMUK.

bagi pendapat aku, bila minum air dengan kuantiti yang banyak, perut kita otomatik laa akan rasa kekenyangan.
soo, kita akan kurang kan lunch or meal kita.

tetapi, harus DIINGATKAN kepada golongan yang hendak berdiet tu agar tidak meninggalkan breakfast anda.
breakfast tu wajib! 
sebab perut kita tak boleh kosong pepagi.
breakfast tu la nak bekalkan kita tenaga for the whole day :)
so, make sure korang amek breakfast!
aku sarankan korang amek cereal. baik untuk kesihatan dan jadi taff cam aku. haha.

NexT!
korang kena kurangkan pengambilan karbohidrat.
such nasi or roti.
KURANGKAN jer, bukan tak amek langsung. haha.

LANGKAH KEDUA

perbanyakkan melakukan SQUAT di waktu lapang.


cuba laa.

senaman ini juga boleh membantu untuk mengecilkan peha dan pinggul anda. :)
*itu yang aku nak dengar sangat. :p

selain aktiviti ini, korang boleh lah mentry melakukan turun naik tangga or megayuh basikal.

that's all from CikAfi.

credit to me ^^,

$.$  kecinggg kecinggg  $.$