>

Monday, December 5, 2011

tragedi nasi goreng malas | giler malu!

assalamualaikum.

dimulakan dengan "bismillah"
disudahi dengan "alhamdulillah".

ahh, sudah. HAHA.

post kali ni i nak citer al kisah yang errr agakk errr malu gak ah bagi i sebagai kaum wanita! 

perghhh, ayat takleh belah la!

kisah bermula bila 1 malam baru baru ni encik boipren kite lapar,
tapi dye tak tahu nak masak!.
so, kite sakap la kat dye kite nak ajar resepi 
nasi goreng malas.
aisehhh, nape tetibe font leh jadik besar nih? 
malu laa -.-"

kite taip meset pepanjang dan dalam bahasa yang mudah difahami cam ni

bawang u potong nipis2, u amek ikan bilis sikit, goreng ikan bilis, minyak jangan banyak, goreng agak dah garing, angkat, pastu masak bawang guna minyak yang sama sampai naik bau,.
then buh nasi, gaul gaul buh ikan bilis. DONE ! 

eii, bengongnye kite. 
HAHAHA.

pastu encik boipren bagitau yang dye nak try masak.

pastu dye tanye kite

garam banyak mana? 1 sudu ke?

kite marah la dye, ade ke banyak sangat garam yang dye nak guna!

selang 7 minit macam tu dye cakap da siap.

kite pon tekezut laa. terror jugak boipren kite masak. kejap je kan?

last last dye bagitahu kite, mak die yang tolong masakkan. dye tunjuk resepi nasi goreng malas kite kat mak dye.
*woit! malu laa kat mak, eh silap. hehe. 

dye cakap sedap. ok foine.

kira jadi la ek mak? eh, silap lagi. bakal mak mentua? hehe.

pas anak auntie kawen ngan saye, biar saye yang bela perut dye.

MWAHAHAHAHA! :p